W marcu rozpoczną się prace związane z remontem i renowacją tarasu, elewacji ścian poniżej tarasu oraz głównych schodów od wschodniej strony budynku Czerwonego Ratusza w Szczecinie. Ich wykonawcą została, wyłoniona w ramach procedury zamówień publicznych, firma Architecture+Development Spółka z o. o. ze Słupska, za kwotę 5 163 700,00 złotych.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie, który jest terenowym organem polskiej administracji morskiej, ma swoją siedzibę w dziewiętnastowiecznym, zabytkowym gmachu Czerwonego Ratusza od 1963 roku. Budynek jest jednym z najpiękniejszych obiektów neogotyckich Szczecina, był także, ze względu na swoją funkcję, jednym z ważniejszych – to tutaj urzędowali m.in. przedwojenni burmistrzowie miasta.

Jako gospodarz gmachu, w ciągu ostatnich piętnastu lat Urząd Morski w Szczecinie przeznaczył już łącznie prawie 10 milionów złotych na wyremontowanie wszystkich elewacji Czerwonego Ratusza, ciągów komunikacyjnych wewnątrz budynku, a także holu i klatek schodowych. W ramach renowacji najbardziej reprezentacyjnej, głównej klatki schodowej, wymieniono m.in. posadzki i zamontowano nową instalację oświetleniową. Największy, stylizowany na kuty, żyrandol zawieszony w holu, ma cztery ramiona, zwieńczone kloszami imitującymi dawne latarnie miejskie. Jego waga to ponad 100 kg. Najciekawszym i najbardziej przyciągającym uwagę w tym miejscu elementem jest, kotwiony do konstrukcji betonowej, świetlik szklany z przeszklonym zadaszeniem, z elementem stylizowanym na witraż, przedstawiającym różę wiatrów. Wykonano go ze specjalnego szkła o grubości ok. 40 mm.


 Remont tarasu i schodów wschodniej strony Czerwonego Ratusza  Remont tarasu i schodów wschodniej strony Czerwonego Ratusza  Remont tarasu i schodów wschodniej strony Czerwonego Ratusza

Wyróżnienie w kategorii „Wydarzenie Gospodarcze 2018” otrzymał Urząd Morski w Szczecinie podczas uroczystej gali „Perły Biznesu 2018”, która odbyła się w piątkowy wieczór, 22 lutego, w hotelu Novotel Szczecin Centrum. Wyróżnienie otrzymaliśmy za podpisanie umowy na pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra, a odebrał je, w imieniu dyrektora UMS, jego zastępca ds. technicznych, Paweł Szumny.

„Perły Biznesu” to nagroda gospodarcza Pomorza Zachodniego, przyznawana w dwóch kategoriach: „Wydarzenie Gospodarcze” i „Osobowość Biznesu”. Organizatorem konkursu i gali jest redakcja „Świata Biznesu”, a mecenasem gali Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Laureatów i wyróżnionych wybiera kapituła, składająca się z naukowców i publicystów ekonomicznych


 Perły Biznesu 2018  Perły Biznesu 2018  Perły Biznesu 2018

Informujemy Państwa, że została uruchomiona strona internetowa inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, gdzie znajdą Państwo wszystkie informacje, dotyczące jej realizacji.

Strona jest dostępna pod adresem: https://125.re7.pl/ oraz na naszej stronie, pod banerem z logotypem „12,5 m dla Szczecina”.



W niezwykłej oprawie, związanej z uroczystością 99-lecia utworzenia Biura Hydrograficznego Marynarki Wojenne i zorganizowanej z tej okazji konferencji w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, odbyło się wczoraj, 19 lutego, podpisanie porozumień o współpracy w 2019 roku pomiędzy szefem BHMW a dyrektorami Urzędów Morskich w Szczecinie, Gdyni i Słupsku, a także pomiędzy dyrektorami Urzędów Morskich a Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Porozumienia podpisali: szef BHMW, komandor Andrzej Kowalski, komendant MOSG, płk SG Andrzej Prokopski, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie, Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, Wiesław Piotrzkowski, oraz dyrektor Urzędu Morskiego w Słupsku, Włodzimierz Kotuniak.

Podpisane dokumenty są kontynuacją wieloletniej współpracy pomiędzy instytucjami, między innymi w zakresie wykonywania pomiarów hydrograficznych, wymiany danych potrzebnych do opracowywania map morskich i publikacji nautycznych, wymiany informacji nawigacyjnych, hydrograficznych, geodezyjnych, mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i ochronę środowiska morskiego, przekazywania informacji o rejonach prowadzenia badań naukowych, prac czerpalnych, nurkowań, informacji o sytuacjach lodowych, sztormowych i powodziowych, a także o statkach, wobec których wydano decyzję o zatrzymaniu lub na których mogą znajdować się nielegalni pasażerowie.

Więcej o obchodach święta BHMW:

https://bhmw.wp.mil.pl/pl/articles6-aktualnosci/2019-02-19k-swieto-biura-hydrograficznego-marynarki-wojennej/

 Święto BHMW i podpisanie porozumień o współpracy  Święto BHMW i podpisanie porozumień o współpracy  Święto BHMW i podpisanie porozumień o współpracy

Prawie 1500 ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, w ramach realizowanego przez UMS projektu „Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”. Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.

Dla przypomnienia:

Projekt „Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014 - 2020. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. złotych, a ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.

Więcej o projekcie: http://nostrimaris.pl/


 Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających  Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających  Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających  Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających  Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających  Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających

Informujemy Państwa, że w zakładce „Bezpieczeństwo morskie – Praca na morzu” została zamieszczona podzakładka, zawierająca informacje dla marynarzy w sprawie punktów kontaktowych dla skarg na nieprzestrzeganie przez armatorów lub agencje pośrednictwa wymogów Konwencji MLC 2006 (Konwencja o Pracy na Morzu).



Dziś w siedzibie Urzędu została podpisana umowa z generalnym wykonawcą projektu „Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m”. Została nim, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, firma Sygnity S.A. z Warszawy, za kwotę 1 352 975,40 zł brutto.

Głównym celem projektu jest budowa i wdrożenie systemu teleinformatycznego „REJA24”, o zasięgu ogólnopolskim, który umożliwi usprawnienie procesów związanych z realizacją obowiązku rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających, zmniejszając obciążenia ich właścicieli poprzez umożliwienie realizacji obowiązków rejestrowych w drodze komunikacji elektronicznej. Poza cyfryzacją procesów rejestracji, nowy system istotnie poprawi nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi i procedury ratowania życia ludzkiego w razie zagrożenia, umożliwiając stały dostęp do danych służbom ratunkowym i administracji publicznej.

W kwietniu 2018 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 1137). Zgodnie z art. 26 tej ustawy, wykonanie zadania, polegającego na budowie i wdrożeniu systemu teleinformatycznego na potrzeby rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, powierzono Dyrektorowi Urzędu Morskiego w Szczecinie. W maju ubiegłego roku Urząd Morski w Szczecinie zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa porozumienie o dofinansowaniu tego projektu, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, na lata 2014-2020. Będzie on realizowany do końca 2019 roku, a jego całkowita wartość wynosi ok. 3,5 mln złotych.

 Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”  Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”  Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”

Od września ubiegłego roku, w obszarze inwestycji obejmującej modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra, trwają czynności inżyniera kontraktu, związane z prowadzeniem monitoringu przyrodniczego.

Prowadzone są m.in. kontrole ornitologiczne w transekcie badawczym wzdłuż toru i w transekcie obejmującym obszar planowanych, sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim. Podczas kontroli prowadzonej od strony wody w listopadzie odnotowano dużą koncentrację kaczek krzyżówek (ok. 950 osobników), stado ponad 9000 kaczek nurkujących (grążyc), w tym ponad 2000 czernic i ok. 7000 ogorzałek, a także ok. 100 perkozów dwuczubych. Liczenia ptaków prowadzono także z lądu – w grudniu, podczas dwóch dni kontroli z wytypowanych wcześniej punktów, odnotowano w sumie ponad 23,5 tysiąca osobników ptaków wodno-błotnych. W ramach kontroli teriologicznej, na odcinku Szczecin – Inoujście, znaleziono natomiast dwa czynne żeremia bobrowe oraz nory wydry.


 Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin

Urząd Morski w Szczecinie będzie w tym roku uczestnikiem międzynarodowego programu wymiany European Coast Guard Functions Training Exchange Programme. Program jest jednym z elementów dużego, europejskiego projektu ECGFA NET III, koordynowanego przez Straż Graniczną Finlandii (Finnish Border Guard), a jego organizatorem jest Agencja Bezpieczeństwa i Ratownictwa Morskiego z Hiszpanii (Spanish Maritime Safety and Rescue Agency). Skierowany jest do służb wykonujących, szeroko pojęte, zadania narodowych straży przybrzeżnych, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i eksperckim. Jego cele to m.in. wymiana wiedzy, doświadczeń i umiejętności, wzajemne wsparcie, dzielenie się zasobami i narzędziami, poszerzanie wiedzy i rozumienia wyzwań stojących przed państwami UE, w zakresie wykonywania zadań straży przybrzeżnych.

Informujemy Państwa o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie Obwieszczenia z dnia 28 stycznia 2019 r. o wydaniu postanowienia (znak: WONS-OŚ.4211.17.2014.KK.53) prostującego oczywistą omyłkę w decyzji Nr 6/2017 z dnia 14.06.2017 r. znak: WONS-OŚ.4211.17.2014.AT.35 o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Z treścią Zawiadomienia mogą się Państwo zapoznać tutaj lub korzystając z zakładki „Zawiadomienia”.



Jak podało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Komisja Europejska pozytywnie oceniła, realizowany przez Urząd Morski w Szczecinie, projekt „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”.

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj: https://www.miir.gov.pl/strony/aktualnosci/dobra-passa-dla-szczecinskich-inwestycji/



Dzisiaj w siedzibie Urzędu została podpisana umowa na zaprojektowanie i zbudowanie jednostek pływających, służących poprawie bezpieczeństwa na obszarze właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. W sierpniu ubiegłego roku podpisano porozumienie o dofinansowaniu projektu pod taką nazwą, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020. Wykonawcą zadania została, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, firma Techno Marine Sp. z o. o. z Malborka, za łączną kwotę ok. 18 mln złotych.

Projekt obejmuje zakup pięciu jednostek pływających, których zadaniem będzie zapewnienie bezpieczeństwa na akwenach administrowanych przez UMS:

  • dwóch łodzi pneumatycznych RIB (Rigid Inflatable Boat), służących do kontroli oznakowania nawigacyjnego, inspekcji i kontroli akwenów oraz współdziałania z innymi służbami w akcjach ratowniczych,
  • hydrograficznej łodzi RIB wraz z wyposażeniem do prowadzenia pomiarów batymetrycznych i monitorowania głębokości na torach wodnych,
  • stawiacza pław, przeznaczonego do obsługi pływającego oznakowania nawigacyjnego,
  • szalandy z refulatorem do eliminowania wypłyceń i utrzymywania na torach wodnych wymaganych parametrów.

Projekt zostanie zrealizowany w trybie „Zaprojektuj i zbuduj” do końca 2019 roku.


 Podpisanie umowy na zaprojektowanie i zbudowanie jednostek pływających  Podpisanie umowy na zaprojektowanie i zbudowanie jednostek pływających  Podpisanie umowy na zaprojektowanie i zbudowanie jednostek pływających

Zapraszamy do wzięcia udziału w dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich dla Zalewu Szczecińskiego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, która odbędzie się dnia 15. stycznia 2019 r. w godz. 9.45 – 14.30 oraz w dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich dla Zalewu Kamieńskiego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, która odbędzie się dnia 16. stycznia 2019 r. w godz. 9.45 – 14.30.

Oba spotkania zostaną przeprowadzone się w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4 (sala 118).

Potwierdzenie uczestnictwa można zgłaszać do dnia 9 stycznia 2019 r. na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Załączniki:



Uprzejmie informujemy, iż na okres od 27. grudnia 2018 r. do 13. lutego 2019 r. został wyłożony do publicznego wglądu projekt planu zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich dla Zalewu Szczecińskiego i dla Zalewu Kamieńskiego. Oba dokumenty są dostępne wraz z prognozami oddziaływania na środowisko w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, 70-207 Szczecin, pok. nr 106, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 14.00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym (nr tel.: 91 4403 268 lub 91 4403 346) oraz na stronie internetowej tutejszego urzędu.


 Zalew Szczecinski_obwieszczenie Zalew Kamieński_obwieszczenie

W niedzielę, 16 grudnia, na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie upamiętniono ofiary Grudnia '70. Kwiaty złożono na grobach Edmunda Bałuki i Mariana Jurczyka, a także przy Krzyżu Grudnia '70. W poniedziałek natomiast uroczystości miały miejsce przed bramą główną Stoczni Szczecińskiej. W wydarzeniach Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie reprezentował Paweł Szumny, z-ca dyrektora ds. technicznych.


 Obchody Grudnia’70  Obchody Grudnia’70  Obchody Grudnia’70