Trwają czynności odbiorowe (sondaże dna), związane z zakończeniem bieżących prac czerpalno-refulacyjnych na torze wodnym Świnoujście – Szczecin oraz na torze podejściowym do portu zewnętrznego w Świnoujściu. Wykonawca robót, konsorcjum firm Van den Herik Kust - en Oeverwerken B.V. z Holandii i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska, wydobył łącznie ok. 480 tysięcy metrów sześciennych urobku. Koszt prac to ok. 17 mln złotych, a źródłem ich finansowania jest, ustanowiony przez Radę Ministrów, program wieloletni pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.


Zakończenie robót pogłębiarskich Zakończenie robót pogłębiarskich

W związku z potrzebą uproszczenia zapisów obecnie obowiązującego zarządzenia Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie ws. Przepisów Portowych, po trwających od kilku miesięcy pracach nad projektem nowego zarządzenia, zapraszamy Państwa do zapoznania się z tym dokumentem, zamieszczonym na naszej stronie, w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakładce „Akty prawne – Zarządzenia Dyrektora Urzędu – Projekty zarządzeń i zarządzeń porządkowych DU.

Ewentualne uwagi i sugestie dotyczące zapisów projektu zarządzenia mogą Państwo nadsyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., do 18 października br.

O trybie procedowania ewentualnych zmian zdecydujemy po analizie nadesłanych przez Państwa propozycji.


W związku z kolejnym znaleziskiem na torze wodnym Świnoujście - Szczecin, zlokalizowanym w pobliżu karsiborskiej przeprawy promowej, Kapitan Portu w Świnoujściu zamyka dla żeglugi jednostek sportowo-rekreacyjnych akwen o promieniu 50 m od pozycji obiektu, oznakowanej pławą specjalną.

Jednocześnie wszystkie inne jednostki poruszające się torem wodnym Świnoujście – Szczecin są zobowiązane do stosowania się do warunków określonych w ostrzeżeniu nawigacyjnym, opublikowanym w zakładce "Bezpieczeństwo morskie - Warunki żeglugi - Aktualne ostrzeżenia nawigacyjne - Świnoujście - SE_ON_32_2019" i przekazanym do Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej.


 Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu  Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu  Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu

 


WDROŻENIE INNOWACYJNYCH E-USŁUG O WYSOKIM POZIOMIE DOJRZAŁOŚCI W ZAKRESIE REJESTRACJI JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M.


”Projekt współfinansowany przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Osi Priorytetowej nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”, działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.


W celu realizacji Projektu Urząd Morski w Szczecinie, jako beneficjent, zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa, Instytucją Pośredniczącą, w dniu 14.05.2018 r. porozumienie nr POPC.02.01.00-00-0084/18-00 o dofinansowanie projektu, zmienione aneksami nr POPC.02.01.00-00-0084/18-01 z dn. 08.08.2018 r., nr POPC.02.01.00-00-0084/18-02 z dn. 12.12.2019 r. oraz nr POPC.02.01.00-00-0084/18-03 z dn. 31.01.2020 r.

  • 1. Całkowita wartość Projektu wynosi 3.499.198,06 zł.
  • 2. Całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 3.494.278,06 zł.
  • 3. Instytucja Pośrednicząca przyznała Urzędowi na realizację Projektu dofinansowanie w łącznej kwocie nieprzekraczającej 3.494.278,06 zł, w tym:
    • z budżetu środków europejskich w kwocie nieprzekraczającej 2.957.207,52 zł i stanowiące nie więcej niż 84,63% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu,
    • z budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 537.070,54 zł i stanowiące nie więcej niż 15,37% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu.
  • 4. Urząd zobowiązał się wnieść wkład własny na realizację Projektu w kwocie 4.920,00 zł.
  • 5. Okres realizacji Projektu określono od 01.07.2018 r. do 30.09.2020 r. (w związku z wydłużeniem harmonogramu realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami aneksu nr POPC.02.01.00-00-0084/18-02 z dn. 12.12.2019 r. do Porozumienia o dofinansowanie projektu).
  • 6. Celem głównym projektu jest umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznej realizacji obowiązku rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających (jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m).

Cele szczegółowe:

  • stworzenie jednego rejestru (elektronicznej bazy danych) jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (obejmującego jednostki śródlądowe i morskie, żaglowe i motorowe, w tym przeznaczone do połowu ryb) z pozostawieniem możliwości rejestracji w Izbach Morskich w przypadku hipoteki morskiej;
  • stworzenie przejrzystego i przyjaznego dla odbiorcy systemu rejestracji, uproszczenia procesu rejestracji i umożliwienia rejestracji oraz aktualizacji danych poprzez złożenie wniosku w formie elektronicznej;
  • poprawienie nadzoru nad rejestracją jednostek o długości do 24 m przez administrację morską i żeglugi śródlądowej (w chwili obecnej rejestry są rozproszone, co utrudnia nadzór nad ich prowadzeniem);
  • stworzenie jednego wzoru dokumentu rejestracyjnego, będącego jednocześnie dowodem własności jednostki oraz stworzenia mechanizmów utrudniających powtórną legalizację skradzionych jednostek pływających oraz silników zaburtowych, a jednocześnie ułatwiających wykrywanie i ściganie sprawców tych czynów;
  • umożliwienie stałego dostępu do danych (24/7) dla służb ratunkowych i administracji państwowej;
  • oznakowanie wszystkich jednostek numerem identyfikacyjnym w celu łatwiejszej ich identyfikacji.

Informacja na temat postępu rzeczowego realizacji projektu

Projekt realizowany jest przy wsparciu Inżyniera Kontraktu, firmy IdeaConcept Jacek Hawrylczak z siedzibą w Zielonej Góry, z którą umowę zawarto w dniu 18.08.2018 r. Koszt zleconej usługi inżyniera kontraktu określono na kwotę 237.390,00 zł brutto.

W grudniu 2018 r. oraz styczniu 2019 r. zrealizowano szkolenia dziedzinowe oraz z zakresu metodyk realizacji projektów IT członków zespołu projektowego. Zadania szkoleniowe zrealizowały firmy INPROGRESS SZKOLENIA Sp. z o.o. oraz Sii Sp. z o.o.

Obecnie toczą się prace w zakresie zaprojektowania oraz implementacji systemu teleinformatycznego REJA24, powierzone firmie SYGNITY S.A. z siedzibą w Warszawie, z którą umowę zawarto w dniu 06.02.2019 r. Wartość kontraktu wynosi 1.352.975,40 z brutto.

Zrealizowano umowę zawartą w dn. 20.03.2019 r. z INTALIO Makieła Mikołajczyk sp. j. obejmującą rozbudowę środowiska infrastrukturalnego stanowiącego środowisko produkcyjne, testowe, szkoleniowe i backupu Systemu REJA24. testami oraz przeszkoleniem pracowników Urzędu. Wartość kontraktu wynosi 715.860,00 zł brutto.

Zrealizowano zawartą w dniu 05.07.2019 r. z Fundacją Kompilacja umowę o wytworzenie logotypu Projektu, jego Księgi Znaku oraz projektów graficznych materiałów informacyjno-reklamowych. Wartość kontraktu wynosi 4.243,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 14.11.2019 r. z firmą KSERO CONTAKT JANUSZ PĘSKI MARIUSZ SMÓLSKI Sp. j. umowę o dostawę urządzenia wielofunkcyjnego. Wartość kontraktu wynosi 8.474,70 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę projektora. Wartość kontraktu wynosi 3.690,00 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą Ośrodek Komputerowy INFOSTIL Sp. z o.o. umowę o dostawę komputerów przenośnych. Wartość kontraktu wynosi 21.586,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 09.12.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę tabletów oraz zestawu do wideokonferencji. Wartość kontraktu wynosi 22.552,05 zł.

W dniu 25.11.2019 r. zawarto z firmą ESYSCO Sp. z o.o. umowę o dostawę sprzętowego modułu bezpieczeństwa (HSM). Wartość kontraktu wynosi 83.000,00 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 06.04.2020 r. z firmą LanTech Piotr Pilek z siedzibą w Szczecinie umowę o wykonanie przyłączenia środowiska produkcyjnego REJA24 do policyjnego systemu KSIP- obejmującą dostawę, montaż i uruchomienie radiolinii; wartość kontraktu wynosi 5.837,11 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 25.06.2020 r. z TestArmy Group S.A. z siedzibą we Wrocławiu umowę o przeprowadzenie zewnętrznego audytu Systemu REJA24. Wartość kontraktu wynosi 53.505,00 zł.

W związku ze zmianami wywołanymi kryzysem epidemicznym, wynegocjowano z Generalnym Wykonawcą, Sygnity S.A. zmianę formuły szkoleń przedstawicieli organów rejestrujących oraz Help Desku systemu i jego administratorów. Szkolenia przedstawicieli organów rejestrujących przeprowadzono w zdalnej formule pomiędzy 30.06.2020 r. a 27.07.2020 r., a wobec sytuacji epidemicznej oraz absencji urlopowej po stronie organów rejestrujących, dodatkową turę szkoleń dla pracowników organów rejestrujących zrealizowano pomiędzy 31.08.2020 r. a 11.09.2020 r.; równolegle wykonawca zrealizował szkolenia Help Desk oraz administratorów po stronie beneficjenta.

W dniu 01.08.2020 r. udostępniono interesantom, organom rejestrującym oraz uprawnionym organom aplikacje systemu REJA24, umożliwiając tym samym rozpoczęcie zdalnej rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości 24m. W celu wsparcia sprawnej rejestracji jednostek uruchomiono równocześnie, po stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie, działanie zespołu Help Desk systemu REJA24.

Zrealizowano zawartą w dniu 12.11.2020 r. umowę z firmą Sun More sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie umowę o wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych oraz przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych nt. Projektu w Internecie oraz mediach drukowanych; wartość kontraktu to 105.657,00 zł.

W dniu 29.12.2020 r. zakończono realizację projektu, w związku z odebraniem od Generalnego Wykonawcy, Sygnity S.A. wszystkich produktów stanowiących elementy systemu REJA24, z zastrzeżeniem, iż w dn. 01.08.2020 r. system REJA24 udostępniono organom rejestrującym oraz interesantom, umożliwiając zdalną rejestrację jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.


System REJA24 - rejestr jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m


System REJA24 zapewnia dostęp do:

  • e-usług związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, oraz
  • informacji i materiałów szkoleniowych o obowiązujących przepisach, procedurach i działaniu systemu

Elektroniczna skrzynka podawcza Systemu REJA24 - załatwiaj sprawy urzędowe drogą elektroniczną!

Od 1 sierpnia 2020 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. Powstał jeden, ogólnopolski rejestr jednostek morskich i śródlądowych prowadzony w systemie teleinformatycznym, zwanym Systemem REJA24. Wnioski przygotowane przy wykorzystaniu e-usług Systemu REJA24 interesant może kierować drogą elektroniczną do dowolnie wybranego przez siebie organu rejestrującego, wykorzystując elektroniczną skrzynkę podawczą.
Usługi elektroniczne umożliwiają m.in.:

  • rejestrację jednostki i jej wyrejestrowanie
  • aktualizację danych rejestrowych (w tym zawiadomienie dotyczące zbycia lub nabycia jednostki),
  • uzyskanie odpisu lub wyciągu z rejestru,
  • przeglądanie danych rejestrowych przez osoby posiadające odpowiednie informacje dotyczące jednostki.

Zasoby informacyjne i szkoleniowe – dowiedz się więcej o nowych przepisach i procedurach

Portal publiczny oraz Platformę szkoleniową udostępniono aby ułatwić przygotowywanie i wysyłanie wniosków przy wykorzystaniu udostępnionych e-usług.

Na Portalu Publicznym znajdziesz informacje dotyczące działania Systemu REJA24 oraz przepisów ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. Przygotowano osobne zakładki dla poszczególnych grup interesariuszy.

Na Platformie Szkoleniowej udostępniono instrukcje obsługi oraz filmy instruktażowe prezentujące sposób posługiwania się aplikacjami Systemu REJA24 w zakresie obowiązków rejestracji jednostek pływających, aktualizacji danych, a także innych usług realizowanych za pomocą systemu. Platforma udostępnia także często zadawane pytania (FAQ) i odpowiedzi na nie, związane z przepisami dotyczącymi rejestracji jednostek pływających.

Więcej informacji na stronie: https://reja24.gov.pl



Uwaga! Zbliża się termin utraty ważności dokumentów rejestracyjnych wydanych przed 1 stycznia 2000 r.

W związku z tym Ministerstwo Infrastruktury przygotowało krótką informację .



PLIKI DO POBRANIA

Na Zalewie Szczecińskim trwają prace związane z remontem staw drugiej Bramy Torowej. Realizuje je firma AQUA-NEKO z Dobrej. Termin realizacji robót to początek listopada, a ich koszt to ok. 2 mln złotych. Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.

Remont drugiej Bramy Torowej Remont drugiej Bramy Torowej Remont drugiej Bramy Torowej

Na torze wodnym Świnoujście – Szczecin trwają bieżące prace czerpalno-refulacyjne. Realizuje je konsorcjum firm Van den Herik Kust - en Oeverwerken B.V. z Holandii i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska. Termin realizacji robót to połowa września, a ich koszt to ok. 16,8 mln złotych. Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.


 Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin

23 sierpnia br. rozpoczęły się prace remontowe znaku nawigacyjnego - stawy „Młyny”, popularnego „Wiatraka” w Świnoujściu. W lipcu rozstrzygnięto postępowanie przetargowe, w wyniku którego generalnym wykonawcą została firma Odra 3 ze Szczecina. Zakres robót remontowych obejmuje:

  • oczyszczenie, wypiaskowanie wnętrza i elewacji stawy w celu usunięcia starych powłok malarskich oraz uzupełnienie pęknięć w murze,
  • pokrycie obiektu emulsją hydrofobizującą (zabezpieczenie przed działaniem wody),
  • instalacja nowych okien, podestów oraz drzwi wejściowych do wiatraka, a także naprawa drabinek wewnętrznych,
  • pomalowanie całości farbami nawierzchniowymi w odpowiedniej kolorystyce.

Stawa „Młyny” znajduje się na głowicy falochronu zachodniego, 280 m na zachód od osi toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Wraz ze stawą „Galeriową” tworzy tzw. nabieżnik, którego światła są niezwykle istotnym, dla statków nawigujących na torze podejściowym, elementem wyznaczającym środek toru wodnego i muszą być dla statków dobrze widzialne z dużej odległości. Stawa ma konstrukcję murowaną wysokości 10,5 metra, a ustawiona jest na cokole z kamienia ciosanego, o wysokości ok. 1 metra. Całość przykryta jest daszkiem stożkowym. Na wysokości 2/3 wielkości budowli, na osi stalowej, zawieszony jest znak rozpoznawczy w kształcie czteroramiennego wiatraka. Wewnątrz kabiny optycznej zainstalowana jest lampa nawigacyjna. Światło stawy jest białe, o charakterystyce przerywanej, dziesięciosekundowe, w rytmie 2,5 s zaciemnienia + 7,5 sekundy świecenia. Wysokość światła to 11 m n.p.m., a zasięg nominalny to 17,5 mil morskich w nocy i 6 mil morskich w dzień.

Przewidziany termin zakończenia inwestycji to 15 października br., jej koszt to 169 tys. zł.


 Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”  Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”  Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”

Czwarta, finałowa runda NostriMaris Ekstraklasy Polskiej Ligi Żeglarskiej odbędzie się w ten weekend na jeziorze Dąbie Małe z bazą w Centrum Żeglarskim w Szczecinie. Po trzeciej rundzie na czele znajdują się ex aequo Giżycka Grupa Regatowa i Jeziorak Yacht Club wyprzedzając o 2 punkty Legię Warszawa. Piąte miejsce zajmuje drużyna SEJK Pogoń Szczecin ze stratą 5 punktów do podium Żeglarskiej Ekstraklasy.

Regaty transmitowane będą na żywo.

Relacje video z komentarzem z wody, wywiady i studia regatowe są dostępne na profilu facebook’owym Polskiej Ligi Żeglarskiej: https://www.facebook.com/LigaZeglarska/

System SAP Sailing umożliwia śledzenie pozycji jachtów, każdego wyścigu i wyników regat, a dostępny jest pod tym linkiem: https://polishleague2019.sapsailing.com

Filmy podsumowujące regaty oraz studia przed i po regatowe publikowane będą na kanale Youtube https://tiny.pl/t5r1z

Organizatorami NostriMaris Polskiej Ligi Żeglarskiej są MT Partners i Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour), przy współpracy Polskiego Związku Żeglarskiego i GSC Yachting z Sopotu. Partnerem głównym regat jest NostriMaris - zespół działań informacyjno-promocyjnych projektu pod nazwą „Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”, realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach POIiŚ 2014-2020.


 Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat

W obecności Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marka Gróbarczyka, oraz Wojewody Zachodniopomorskiego, Tomasza Hinca, została dziś podpisana umowa na Wykonanie robót budowlanych: Modernizacja obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jest to ostatnia umowa, zawierana w ramach inwestycji pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”.

Wykonawcą zadania zostało, wyłonione w ramach przeprowadzonej procedury zamówień publicznych, Przedsiębiorstwo Budowlane CALBUD sp. z o.o. ze Szczecina, za kwotę ok. 52,5 miliona złotych.


 Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego  Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego  Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego

W poniedziałek, 12 sierpnia, siły ze składu 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu (Grupa Nurków Minerów oraz żołnierze z 12. Dywizjonu Trałowców, okręt ORP Gopło wraz z załogą z 13. Dywizjonu Trałowców) przeprowadziły akcję wydobycia, przetransportowania i neutralizacji brytyjskiej, lotniczej miny morskiej typu Mark VI oraz niemieckiej bomby głębinowej typu DM.

Obiekty zostały zneutralizowane w na jednym z poligonów morskich, na północny wschód od Świnoujścia.


 Fot. 8. Flotylla Obrony Wybrzeża w Świnoujściu  Fot. 8. Flotylla Obrony Wybrzeża w Świnoujściu  Fot. 8. Flotylla Obrony Wybrzeża w Świnoujściu

W najbliższy poniedziałek, 12 sierpnia, marynarze 8. Flotylli Obrony Wybrzeża przeprowadzą kolejną operację wydobycia i neutralizacji przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych zalegających na torze wodnym Świnoujście - Szczecin.

Kolejne pozostałości po II wojnie światowej zostały znalezione pod koniec lipca, podczas prac prowadzonych na Zalewie Szczecińskim. Identyfikacji obiektów dokonali specjaliści od zadań podwodnych z 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. W wyniku przeprowadzonych oględzin oraz po analizie zebranego materiału wykryte w wodzie obiekty sklasyfikowano jako: brytyjską lotniczą minę morską typu Mark VI oraz niemiecką bombę głębinową typu DM. Obiekty znajdują się na torze wodnym Świnoujście – Szczecin, na głębokościach 6 i 12 metrów.

Wojewódzki zespół zarządzania kryzysowego, działający przy wojewodzie z udziałem m.in. UM Świnoujście, 8. FOW, Policji i Urzędu Morskiego, ustalił termin wydobycia niewybuchów na 12 sierpnia. Operację przeprowadzą marynarze i nurkowie-minerzy 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Do akcji zaangażowana zostanie załoga trałowca ORP Gopło z 13. Dywizjonu Trałowców oraz żołnierze i Grupa Nurków Minerów z 12. Dywizjonu Trałowców. Podniesienie niewybuchów rozpocznie się ok. godz. 5:00 i potrwa ok. 3 godzin. Transport niebezpiecznych ładunków rozpocznie się ok. godz. 8:00. Plan przewiduje, że ok. godz. 9.30 okręt z ładunkiem wypłynie z rejonu Świnoujścia na bezpieczną odległość. Neutralizacja ładunku nastąpi na poligonie morskim.

Kapitanat Portu Szczecin informuje, że w związku z wydarzeniami towarzyszącymi pokazom sztucznych ogni „PYROMAGIC 2019”, głównie pokazom Watershow, ze względów bezpieczeństwa zamyka się dla żeglugi:

  • na czas przygotowań i pokazów WATERSHOW - odcinek Odry Zachodniej od Trasy Zamkowej do wyspy Bielawa:
    • w piątek, 9 sierpnia, od godz. 08:00 do godz. 24:00,
    • w sobotę, 10 sierpnia, od godz. 00:00 do godz. 24:00,
    • w niedzielę, 11 sierpnia, od godz. 00:00 do godz. 10:00;

ruch jednostek sportowych i rekreacyjnych jest dopuszczalny, po uzgodnieniu przejścia z organizatorem, za pośrednictwem załogi jednostki WOPR;

  • na czas pokazów sztucznych ogni PYROMAGIC 2019 - odcinek Odry Zachodniej od Trasy Zamkowej do wysokości ulicy Kapitańskiej:
    • w piątek, 9 sierpnia, od godz. 21:30 do godz. 24:00,
    • w sobotę, 10 sierpnia, od godz. 21:30 do godz. 24:00.

Jednostkom śródlądowym zaleca się drogę wodną na Regalicy.
Akwen zabezpiecza WOPR.
Telefony:

  • służby dyżurnej VTS Szczecin: 91 4403 384,
  • służby dyżurnej kapitanatu: 4403 510, 433 06 97;
  • łączność radiowa VTS - 69 kanał UKF, kapitanat – 11 kanał UKF.


Informujemy Państwa, że w zakładce „Zamówienia publiczne – Aktualne – Powyżej 30 tys. euro” ukazało się zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na prace czerpalne w Nowym Warpnie, w 2019 roku.



Dzisiaj, 26 lipca, w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku, odbyła się uroczystość wodowania kadłuba pierwszej jednostki wielozadaniowej, powstającej w ramach realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu „Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”. Dwa bliźniacze statki są budowane przez gdańską stocznię dla Urzędu Morskiego w Szczecinie i Urzędu Morskiego w Gdyni. Zastąpią ponad 35-letnie stawiacze pław: szczecińską „Planetę” i gdyńskiego „Zodiaka”.

Zgodnie z harmonogramem, kolejne etapy prac po zwodowaniu kadłuba z pochylni, to m.in. montaż elementów nadbudówki, układanie kabli oraz wyposażanie pomieszczeń. Próby jednostki „na uwięzi” zaplanowano na koniec tego roku, natomiast próby morskie na początek przyszłego. Wodowanie z pochylni kadłuba drugiej jednostki nastąpi w październiku.

„Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających” jest projektem współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014 - 2020. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do obsługi oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, a także prowadzenia prac hydrograficznych (badań czystości dna i głębokości akwenów). Będą mogły również wspomagać inne służby, np. w akcjach ratowniczych i przeciwpożarowych. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. złotych, a ich odbiór planowany jest na czerwiec 2020 roku.


 NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej  NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej  NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej  NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej  NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej  NostriMaris - wodowanie kadłuba jednostki wielozadaniowej

W najbliższy weekend, w Gdyni, odbędzie się druga runda ekstraklasy, w ramach Polskiej Ligi Żeglarskiej. Po rozegranej tydzień temu inauguracyjnej rundzie w Sopocie na czele jest Olsztyński Klub Żeglarski, przed Legią Warszawa i Jeziorakiem Yacht Club.

Rywalizacja w Gdyni potrwa dwa dni, rozpocznie się w sobotę, o godz. 10:00. Zakończenie wyścigów jest planowane na niedzielę, ok. godz. 15:30. Rozegranych zostanie 30 wyścigów blisko brzegu, widocznych dla publiczności, na brzegu natomiast planowane są liczne atrakcje dla dzieci. Regaty będą transmitowane na żywo. Relacje z wody będą dostępne na profilu FB Polskiej Ligi Żeglarskiej:https://www.facebook.com/LigaZeglarska/, wszystkie informacje i linki będzie też można znaleźć na oficjalnej stronie Ligi: www.ligazeglarska.pl.

Organizatorami NostriMaris Polskiej Ligi Żeglarskiej są MT Partners i Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour), przy współpracy Polskiego Związku Żeglarskiego i GSC Yachting z Sopotu. Partnerem głównym regat jest NostriMaris - zespół działań informacyjno-promocyjnych projektu pod nazwą „Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”, realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach POIiŚ 2014-2020.


 Regaty NostriMaris w Gdyni  Regaty NostriMaris w Gdyni  Regaty NostriMaris w Gdyni