23-10-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie ogłasza sprzedaż zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego w formie sprzedaży otwartej. Szczegółowe informacje o sprzedaży zawarte są w „ogłoszeniu o sprzedaży”, które zamieszczono w Biuletynie Informacji Publicznej – w zakładce „Zbyt – Zagospodarowanie majątku”, a także na stronie internetowej www.ums.gov.pl – w zakładce „Informator urzędowy -> Zbyt – Zagospodarowanie majątku”. Oferty zakupu należy składać do dnia 28.10.2019 r., do godziny 14:00.



  18-10-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie podaje do publicznej wiadomości informację o przystąpieniu do sporządzenia projektu planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych w obszarze portu morskiego w Mrzeżynie wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla ww. planu.

Mapa obrazująca obszar projektu planu

  08-10-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Urząd Morski w Szczecinie, partner projektu Pan Baltic Scope , zaprasza do wzięcia udziału w konferencji "Maritime Spatial Planning Forum Global meets regional", która odbędzie się w dniach 19-21 listopada 2019 r., w Rydze (Łotwa). Organizatorami wydarzenia są: projekt Pan Baltic Scope, VASAB , Dyrekcja Generalna ds. Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa Komisji Europejskiej (DG MARE) oraz Międzyrządowa Komisja Oceanograficzna OIC-UNESCO.

Maritime Spatial Planning Forum, w skrócie MSP Forum, łączy Czwarte Międzynarodowe Forum Planowania Przestrzennego Obszarów Morskich, Trzecie Bałtyckie Forum Planowania Przestrzennego Obszarów Morskich z konferencją zamykającą projekt Pan Baltic Scope. Hasłem przewodnim konferencji jest umożliwienie "spotkania się" problematyki globalnej z problematyką regionalną, w zakresie morskiego planowania przestrzennego (MSP).

MPS Forum jest największym wydarzeniem gromadzącym morskich planistów przestrzennych, decydentów, przedstawicieli sektorów morskich, naukowców, studentów oraz ekspertów zaangażowanych w działalność morską i przybrzeżną z całego świata. Jest to platforma do dyskusji na temat różnych praktyk i rozwiązań stosowanych w MSP, nie tylko w regionie Morza Bałtyckiego, ale również na całym świecie. Podczas konferencji odbędą się liczne warsztaty, sesje plenarne, wystąpienia oraz wystawa obrazująca status krajowych procesów planistycznych i doświadczenia międzynarodowych projektów.

Globalny aspekt stanowić będzie wartość dodaną całego wydarzenia, tworząc sprzyjające warunki do nauki i wymiany doświadczeń, co wykracza poza codzienną działalność jednostek odpowiedzialnych lub zainteresowanych MPS w poszczególnych krajach.

Zachęcamy do zapoznania się z programem spotkania i uczestnictwa w tym wyjątkowym wydarzeniu!

Agenda spotkania

Rejestracja (otwarta do 1 listopada br.)

Językiem obowiązującym na spotkaniu będzie język angielski.



  04-10-19      Michał Mofina      Artykuły

W przyszłym tygodniu rozpoczną się prace czerpalne na torze podejściowym do nowowarpieńskiego portu. Wyłonionym, w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego, wykonawcą prac została niemiecka firma Hegemann GmbH, której zadaniem będzie wyczerpanie z dna toru i odłożenie na pole refulacyjne ok. 21 tys. metrów sześciennych urobku. Koszt prac to nieco ponad 1 mln złotych, a ich zakończenie, zgodnie z umową, nastąpi 24 października. Pod koniec października, z kolei, ruszą prace pogłębiarskie na torze podejściowym do portu w Dziwnowie. Wykonawca, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska, wybierze z dna toru i odłoży na klapowisko morskie ponad 19 tys. metrów sześciennych urobku. Koszt robót to ok. 813 tys. złotych, a termin ich zakończenia - połowa listopada.



  01-10-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Na środę, 2 października, zaplanowana jest kolejna akcja neutralizacji obiektu niebezpiecznego, którą przeprowadzą nurkowie minerzy z 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Na czas prowadzenia operacji zamyka się dla żeglugi akwen kanału Mielińskiego oraz cieśniny Świny, pomiędzy północnym a południowym cyplem wyspy Mielin.

Obowiązują także następujące ograniczenia:

  • Dla statków wchodzących z redy portu Świnoujście w kierunku Zalewu Szczecińskiego ruch zostanie wstrzymany w godz. 06:30 – 10:00.
  • Dla statków wychodzących z Zalewu Szczecińskiego na Zatokę Pomorską ruch zostanie wstrzymany w godz. 06:30 – 10:00.


  30-09-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Na najbliższy wtorek, 1 października, zaplanowano wydobycie i neutralizację ładunków niebezpiecznych, znalezionych podczas prac związanych z pogłębianiem toru wodnego Świnoujście - Szczecin. Akcję przeprowadzą marynarze 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.

Niebezpieczne obiekty zostały sklasyfikowano jako brytyjska lotnicza mina morska, typu Mark IV, oraz brytyjska bomba głębinowa, typu Mk-XIII. Łącznie zawierają w sobie blisko 500 kg materiału wybuchowego. Operacja zostanie przeprowadzona analogicznie do tych z 14 lipca i 12 sierpnia. Do akcji zaangażowana zostanie załoga trałowca ORP Gopło z 13. Dywizjonu Trałowców oraz żołnierze i Grupa Nurków Minerów z 12. Dywizjonu Trałowców. Prace rozpoczną się we wtorek, we wczesnych godzinach porannych.



  23-09-19      Michał Mofina      Artykuły

Trwają czynności odbiorowe (sondaże dna), związane z zakończeniem bieżących prac czerpalno-refulacyjnych na torze wodnym Świnoujście – Szczecin oraz na torze podejściowym do portu zewnętrznego w Świnoujściu. Wykonawca robót, konsorcjum firm Van den Herik Kust - en Oeverwerken B.V. z Holandii i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska, wydobył łącznie ok. 480 tysięcy metrów sześciennych urobku. Koszt prac to ok. 17 mln złotych, a źródłem ich finansowania jest, ustanowiony przez Radę Ministrów, program wieloletni pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.


Zakończenie robót pogłębiarskich Zakończenie robót pogłębiarskich

  23-09-19      Michał Mofina      Artykuły

W związku z potrzebą uproszczenia zapisów obecnie obowiązującego zarządzenia Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie ws. Przepisów Portowych, po trwających od kilku miesięcy pracach nad projektem nowego zarządzenia, zapraszamy Państwa do zapoznania się z tym dokumentem, zamieszczonym na naszej stronie, w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakładce „Akty prawne – Zarządzenia Dyrektora Urzędu – Projekty zarządzeń i zarządzeń porządkowych DU.

Ewentualne uwagi i sugestie dotyczące zapisów projektu zarządzenia mogą Państwo nadsyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., do 18 października br.

O trybie procedowania ewentualnych zmian zdecydujemy po analizie nadesłanych przez Państwa propozycji.


  20-09-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

W związku z kolejnym znaleziskiem na torze wodnym Świnoujście - Szczecin, zlokalizowanym w pobliżu karsiborskiej przeprawy promowej, Kapitan Portu w Świnoujściu zamyka dla żeglugi jednostek sportowo-rekreacyjnych akwen o promieniu 50 m od pozycji obiektu, oznakowanej pławą specjalną.

Jednocześnie wszystkie inne jednostki poruszające się torem wodnym Świnoujście – Szczecin są zobowiązane do stosowania się do warunków określonych w ostrzeżeniu nawigacyjnym, opublikowanym w zakładce "Bezpieczeństwo morskie - Warunki żeglugi - Aktualne ostrzeżenia nawigacyjne - Świnoujście - SE_ON_32_2019" i przekazanym do Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej.


 Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu  Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu  Komunikat Kapitana Portu w Świnoujściu

  12-09-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

 


WDROŻENIE INNOWACYJNYCH E-USŁUG O WYSOKIM POZIOMIE DOJRZAŁOŚCI W ZAKRESIE REJESTRACJI JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M.


”Projekt współfinansowany przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Osi Priorytetowej nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”, działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.


W celu realizacji Projektu Urząd Morski w Szczecinie, jako beneficjent, zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa, Instytucją Pośredniczącą, w dniu 14.05.2018 r. porozumienie nr POPC.02.01.00-00-0084/18-00 o dofinansowanie projektu, zmienione aneksami nr POPC.02.01.00-00-0084/18-01 z dn. 08.08.2018 r., nr POPC.02.01.00-00-0084/18-02 z dn. 12.12.2019 r. oraz nr POPC.02.01.00-00-0084/18-03 z dn. 31.01.2020 r.

  • 1. Całkowita wartość Projektu wynosi 3.499.198,06 zł.
  • 2. Całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 3.494.278,06 zł.
  • 3. Instytucja Pośrednicząca przyznała Urzędowi na realizację Projektu dofinansowanie w łącznej kwocie nieprzekraczającej 3.494.278,06 zł, w tym:
    • z budżetu środków europejskich w kwocie nieprzekraczającej 2.957.207,52 zł i stanowiące nie więcej niż 84,63% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu,
    • z budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 537.070,54 zł i stanowiące nie więcej niż 15,37% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu.
  • 4. Urząd zobowiązał się wnieść wkład własny na realizację Projektu w kwocie 4.920,00 zł.
  • 5. Okres realizacji Projektu określono od 01.07.2018 r. do 30.09.2020 r. (w związku z wydłużeniem harmonogramu realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami aneksu nr POPC.02.01.00-00-0084/18-02 z dn. 12.12.2019 r. do Porozumienia o dofinansowanie projektu).
  • 6. Celem głównym projektu jest umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom elektronicznej realizacji obowiązku rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających (jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m).

Cele szczegółowe:

  • stworzenie jednego rejestru (elektronicznej bazy danych) jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (obejmującego jednostki śródlądowe i morskie, żaglowe i motorowe, w tym przeznaczone do połowu ryb) z pozostawieniem możliwości rejestracji w Izbach Morskich w przypadku hipoteki morskiej;
  • stworzenie przejrzystego i przyjaznego dla odbiorcy systemu rejestracji, uproszczenia procesu rejestracji i umożliwienia rejestracji oraz aktualizacji danych poprzez złożenie wniosku w formie elektronicznej;
  • poprawienie nadzoru nad rejestracją jednostek o długości do 24 m przez administrację morską i żeglugi śródlądowej (w chwili obecnej rejestry są rozproszone, co utrudnia nadzór nad ich prowadzeniem);
  • stworzenie jednego wzoru dokumentu rejestracyjnego, będącego jednocześnie dowodem własności jednostki oraz stworzenia mechanizmów utrudniających powtórną legalizację skradzionych jednostek pływających oraz silników zaburtowych, a jednocześnie ułatwiających wykrywanie i ściganie sprawców tych czynów;
  • umożliwienie stałego dostępu do danych (24/7) dla służb ratunkowych i administracji państwowej;
  • oznakowanie wszystkich jednostek numerem identyfikacyjnym w celu łatwiejszej ich identyfikacji.

Informacja na temat postępu rzeczowego realizacji projektu

Projekt realizowany jest przy wsparciu Inżyniera Kontraktu, firmy IdeaConcept Jacek Hawrylczak z siedzibą w Zielonej Góry, z którą umowę zawarto w dniu 18.08.2018 r. Koszt zleconej usługi inżyniera kontraktu określono na kwotę 237.390,00 zł brutto.

W grudniu 2018 r. oraz styczniu 2019 r. zrealizowano szkolenia dziedzinowe oraz z zakresu metodyk realizacji projektów IT członków zespołu projektowego. Zadania szkoleniowe zrealizowały firmy INPROGRESS SZKOLENIA Sp. z o.o. oraz Sii Sp. z o.o.

Obecnie toczą się prace w zakresie zaprojektowania oraz implementacji systemu teleinformatycznego REJA24, powierzone firmie SYGNITY S.A. z siedzibą w Warszawie, z którą umowę zawarto w dniu 06.02.2019 r. Wartość kontraktu wynosi 1.352.975,40 z brutto.

Zrealizowano umowę zawartą w dn. 20.03.2019 r. z INTALIO Makieła Mikołajczyk sp. j. obejmującą rozbudowę środowiska infrastrukturalnego stanowiącego środowisko produkcyjne, testowe, szkoleniowe i backupu Systemu REJA24. testami oraz przeszkoleniem pracowników Urzędu. Wartość kontraktu wynosi 715.860,00 zł brutto.

Zrealizowano zawartą w dniu 05.07.2019 r. z Fundacją Kompilacja umowę o wytworzenie logotypu Projektu, jego Księgi Znaku oraz projektów graficznych materiałów informacyjno-reklamowych. Wartość kontraktu wynosi 4.243,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 14.11.2019 r. z firmą KSERO CONTAKT JANUSZ PĘSKI MARIUSZ SMÓLSKI Sp. j. umowę o dostawę urządzenia wielofunkcyjnego. Wartość kontraktu wynosi 8.474,70 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę projektora. Wartość kontraktu wynosi 3.690,00 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą Ośrodek Komputerowy INFOSTIL Sp. z o.o. umowę o dostawę komputerów przenośnych. Wartość kontraktu wynosi 21.586,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 09.12.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę tabletów oraz zestawu do wideokonferencji. Wartość kontraktu wynosi 22.552,05 zł.

W dniu 25.11.2019 r. zawarto z firmą ESYSCO Sp. z o.o. umowę o dostawę sprzętowego modułu bezpieczeństwa (HSM). Wartość kontraktu wynosi 83.000,00 zł.


CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI (FAQ)



Wzór dokumentu rejestracyjnego i informacje o zawartości poszczególnych pól


AKTUALNOŚCI


PLIKI DO POBRANIA



REGULAMINY



POLITYKA PRYWATNOŚCI





Plakat - Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
 

  02-09-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Na Zalewie Szczecińskim trwają prace związane z remontem staw drugiej Bramy Torowej. Realizuje je firma AQUA-NEKO z Dobrej. Termin realizacji robót to początek listopada, a ich koszt to ok. 2 mln złotych. Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.

Remont drugiej Bramy Torowej Remont drugiej Bramy Torowej Remont drugiej Bramy Torowej
  30-08-19      Paweł Gorczakowski      Artykuły

Na torze wodnym Świnoujście – Szczecin trwają bieżące prace czerpalno-refulacyjne. Realizuje je konsorcjum firm Van den Herik Kust - en Oeverwerken B.V. z Holandii i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska. Termin realizacji robót to połowa września, a ich koszt to ok. 16,8 mln złotych. Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.


 Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin  Prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście – Szczecin

  26-08-19      Michał Mofina      Artykuły

23 sierpnia br. rozpoczęły się prace remontowe znaku nawigacyjnego - stawy „Młyny”, popularnego „Wiatraka” w Świnoujściu. W lipcu rozstrzygnięto postępowanie przetargowe, w wyniku którego generalnym wykonawcą została firma Odra 3 ze Szczecina. Zakres robót remontowych obejmuje:

  • oczyszczenie, wypiaskowanie wnętrza i elewacji stawy w celu usunięcia starych powłok malarskich oraz uzupełnienie pęknięć w murze,
  • pokrycie obiektu emulsją hydrofobizującą (zabezpieczenie przed działaniem wody),
  • instalacja nowych okien, podestów oraz drzwi wejściowych do wiatraka, a także naprawa drabinek wewnętrznych,
  • pomalowanie całości farbami nawierzchniowymi w odpowiedniej kolorystyce.

Stawa „Młyny” znajduje się na głowicy falochronu zachodniego, 280 m na zachód od osi toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Wraz ze stawą „Galeriową” tworzy tzw. nabieżnik, którego światła są niezwykle istotnym, dla statków nawigujących na torze podejściowym, elementem wyznaczającym środek toru wodnego i muszą być dla statków dobrze widzialne z dużej odległości. Stawa ma konstrukcję murowaną wysokości 10,5 metra, a ustawiona jest na cokole z kamienia ciosanego, o wysokości ok. 1 metra. Całość przykryta jest daszkiem stożkowym. Na wysokości 2/3 wielkości budowli, na osi stalowej, zawieszony jest znak rozpoznawczy w kształcie czteroramiennego wiatraka. Wewnątrz kabiny optycznej zainstalowana jest lampa nawigacyjna. Światło stawy jest białe, o charakterystyce przerywanej, dziesięciosekundowe, w rytmie 2,5 s zaciemnienia + 7,5 sekundy świecenia. Wysokość światła to 11 m n.p.m., a zasięg nominalny to 17,5 mil morskich w nocy i 6 mil morskich w dzień.

Przewidziany termin zakończenia inwestycji to 15 października br., jej koszt to 169 tys. zł.


 Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”  Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”  Rozpoczęto prace remontowe „Wiatraka”
  23-08-19      Michał Mofina      Artykuły

Czwarta, finałowa runda NostriMaris Ekstraklasy Polskiej Ligi Żeglarskiej odbędzie się w ten weekend na jeziorze Dąbie Małe z bazą w Centrum Żeglarskim w Szczecinie. Po trzeciej rundzie na czele znajdują się ex aequo Giżycka Grupa Regatowa i Jeziorak Yacht Club wyprzedzając o 2 punkty Legię Warszawa. Piąte miejsce zajmuje drużyna SEJK Pogoń Szczecin ze stratą 5 punktów do podium Żeglarskiej Ekstraklasy.

Regaty transmitowane będą na żywo.

Relacje video z komentarzem z wody, wywiady i studia regatowe są dostępne na profilu facebook’owym Polskiej Ligi Żeglarskiej: https://www.facebook.com/LigaZeglarska/

System SAP Sailing umożliwia śledzenie pozycji jachtów, każdego wyścigu i wyników regat, a dostępny jest pod tym linkiem: https://polishleague2019.sapsailing.com

Filmy podsumowujące regaty oraz studia przed i po regatowe publikowane będą na kanale Youtube https://tiny.pl/t5r1z

Organizatorami NostriMaris Polskiej Ligi Żeglarskiej są MT Partners i Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour), przy współpracy Polskiego Związku Żeglarskiego i GSC Yachting z Sopotu. Partnerem głównym regat jest NostriMaris - zespół działań informacyjno-promocyjnych projektu pod nazwą „Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”, realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach POIiŚ 2014-2020.


 Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat  Zdjęcia: organizator regat

  19-08-19      Michał Mofina      Artykuły

W obecności Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marka Gróbarczyka, oraz Wojewody Zachodniopomorskiego, Tomasza Hinca, została dziś podpisana umowa na Wykonanie robót budowlanych: Modernizacja obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jest to ostatnia umowa, zawierana w ramach inwestycji pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”.

Wykonawcą zadania zostało, wyłonione w ramach przeprowadzonej procedury zamówień publicznych, Przedsiębiorstwo Budowlane CALBUD sp. z o.o. ze Szczecina, za kwotę ok. 52,5 miliona złotych.


 Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego  Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego  Podpisanie umowy na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego